Noutati

6 motive pentru care ar trebui sa intelegi Google AdWords

I ndiferent daca businessul tau este mic, mediu sau chiar un brand recunoscut la nivel mondial, poti folosi Google AdWords pentru a ajunge la un numar urias de oameni interesati de anumite produse sau servicii. Folosite intr-un mod inteligent, prin campaniile AdWords ai posibilitatea de a ajunge exact la oamenii care sunt interesati de ceea ce tu oferi.

Mai jos vom prezenta 6 motive pentru care merita sa incerci promovarea prin campaniile Google AdWords:

1.Platesti doar cand cineva este interesat de oferta ta

Unul dintre avantajele acestui mod de promovare este modelul de plata. Ce inseamna acest lucru? Inseamna ca platesti doar cand cineva da click pe reclama ta. Niciun cost extra. Ceea ce inseamna ca vei plati doar pentru utilizatorii interesati de oferta ta si nu irosesti banii pe cei care nu au sanse sa si devina clientii tai.

2. Controlul asupra bugetului investit

Platforma AdWords iti permite sa modifici bugetele investite intr-un mod foarte simplu. In cazul in care o campanie este neprofitabila, poti realoca bugetul inspre una de succes. Iar aceste decizii sunt luate pe baza rezultatelor reale, in timp real, a ROI-ului obtinut si a altor metrici importanti pentru fiecare business in parte. Controlul costurilor este un aspect extrem de important pentru orice manager, iar usurinta cu care poti modifica aceste costuri este un avantaj major.

3. Precizia de targetare

Cum ajungi la milioane de oameni care navigheaza zilnic pe internet? Prin optiunile disponibile in platforma AdWords, poti fi sigur ca nu te afisezi tuturor, ci doar celor care si-au manifestat interesul pentru produsele sau serviciile pe care le oferi. Atat pe partea de search, cat si pe reteaua de display ai diverse optiuni prin care poti restrange afisarea anunturilor pentru a ajunge la un target cat mai potrivit nevoilor tale. Targetarea geografica, intervale orare, folosirea datelor demografice, alegerea site-urilor pe care vrei sa apari, sunt doar cateva optiuni care te ajuta in eficientizarea campaniilor.

4. Rezultate in timp real

Un avantaj de care celelalte canale de marketing nu dispun este rapiditatea cu care se obtin rezultate. Prin derularea campaniilor PPC poti obtine rezultate in timp real si astfel poti lua masuri foarte rapide, pornind de la date reale. Economisesti bani, timp si resurse, avand informatiile de care ai nevoie.

5. Informatiile obtinute din campaniile PPC pot ajuta celelalte canale de marketing

Inputul adus de campaniile AdWords pot aduce informatii valoroase celorlalte canale de promovare. Echipa de SEO poate vedea daca anumite cuvinte cheie sunt profitabile, ori daca un magazin se gandeste sa introduca o gama noua de produse poate testa intai prin campaniile PPC interesul pietei. De asemenea se pot crea campanii pentru evenimente sau produse de nise care nu sunt foarte populare, dar care au o rata de conversie foarte buna.

6. Testarea si optimizarea permanenta

2 mesaje diferite, 2 abordari diferite, 2 idei diferite, ambele pot fi testate si aleasa cea care a avut rezultatele cele mai bune. Testarea continua cu usurinta e ceea ce face AdWords un canal atat de profitabil. Poti derula mai multe teste in acelasi timp, fara costuri suplimentare pentru a ajunge la formula castigatoare pentru businessul tau si targetul caruia te adresezi.

Acestea sunt cateva dintre motivele pentru care merita sa investighezi cum functioneaza acest canal de promovare si sa descoperi avantajele sale aplicate, in mod concret, in businessul tau.

Cristina Fulea

Author Cristina Fulea

Cristina Fulea – un “puzzle solver”, si-a inceput cariera intr-o agentie de creatie, dar, in scurt timp, descoperirea platformelelor de digital si a efectului in rezultatele clientului a determinat schimbarea spre marketingul de performanta. Astazi este senior digital specialist in agentia Edge – parte a 2Performant (2Parale).Expertiza certificata de un portofoliu de cateva sute de campanii se focuseaza pe zona de strategie si optimizare campanii Adwords, Facebook si in general pe orice platforma care functioneaza pe principiul “pay per click” (plata pe click). “Orice business are povestea lui, care, transformata intr-o campanie corecta de online, genereaza rezultate”, declara Cristina, dupa ce ne povesteste despre cele mai neobisnuite business-uri (motocultoare) pe care le-a intalnit si despre cele mai dinamice branduri pe care lucreaza: Zoot, Provindent, StanleyBet.

More posts by Cristina Fulea