Noutati

De ce afilierea este un must pentru un business de online?

Sau altfel spus, de ce incepe din ce in ce mai mult marketingul afiliat sa devina un must pentru un business de online? Marketingul afiliat a obtinut titlul de ,,Most desired digital skill of 2015” intr-un studiu efectuat de Smart Insights, eCommerce Expo si Technology for Marketing & Advertising. Daca studiul s-ar repeta si pentru anul 2017 eu cred cu tarie ca marketingul afiliat va ocupa o pozitie pe podiumul clasamentului. De altfel, predictia performancein.com este ca 2017 va fi anul in care afilierea va deveni un canal mainstream.

De ce creste interesul pentru acest canal de marketing online? Nevoile business-urilor online si solutiile evolueaza si se dezvolta odata cu piata. Ecommerce-ul romanesc se dezvolta intr-un ritm rapid. GPeC estimeaza valoarea pietei de e-tail din Romania la 1,7 – 1,8 miliarde de euro, o crestere de aproximativ 30% fata de anul precedent. Odata cu aceasta crestere accelerata a pietei cresc si nevoile marketerilor.

Provocarile in decizia de a alege in ce se investesc bugetele de marketing sunt din ce in ce mai mari. In general vorbim de 2 mari categorii, performance (Google AdWords, Facebook Ads, newsletter si afiliere) si branding (PR, content, Social Media). Google AdWords devine scump pe anumite nise data fiind concurenta din ce in ce mai mare, reach-ul organic de pe Facebook e in cadere libera si daca iti doresti rezultate trebuie sa bagi din ce in ce mai multi bani.

Odata cu provocarile date de aceste 2 mari canale deja clasice de marketing online, Google si Facebook, si dupa cum e si zicala clasica romaneasca, ”sa nu-ti pui toate ouale in acelasi cos” nevoia de a avea alternative mai eficiente care sa sporeasca variantele pe care marketerii le pot folosi este din ce in ce mai prezenta si in Romania. Afilierea este una dintre alternative, daca nu printre singurele care pot sa raspunda cu brio acestei nevoi. De ce spun asta? Pentru ca afilierea vine cu urmatoarele avantaje pentru un business:
ROI 100% pozitiv – costurile acestui canal sunt direct proportionale cu vanzarile generate. Plata se face dupa vanzare si nu inainte ca aceasta sa se intample cum este cazul campaniilor de PPC.

Scalabil – afilierea ofera posibilitatea de a avea acces la surse de trafic care nu pot fi accesate folosind alte canale de marketing online. Acest lucru aduce cu sine si avantajul de a putea gestiona mult mai eficient surse de trafic diferite (bloggeri, publisheri, specialisti PPC, parteneriate bazate pe performance) dintr-un singur lor, programul de afiliere.

Flexibil – programul de afiliere se muleaza pe nevoile fiecarui business. Costurile sunt stabilite de asemenea in functie de dorintele fiecarui business.

Afilierea este inca la inceput in Romania daca este s-o comparam cu tari precum UK sau USA. Spun asta pentru ca desi ea este prezenta in Romania de prin anii 2008, aceasta nu a cunoscut o adoptie atat de mare precum Google AdWords, Facebook Ads sau email marketingul. Asta a facut sa fie in prezent un canal mult sub-apreciat de piata in principal datorita lipsei de informare.

Afilierea poate genera intre 10% si 30% din cifra de afaceri a unui business. Poate un procent mic poate pentru unii insa un procent important pentru altii. Exista in Romania business-uri mature, de anvergura mare, cu cifre de afaceri de milioane de Euro anual pentru care afilierea este un canal ce genereaza 10%-20% din aceasta cifra.

Pentru ca noi la OKInstitute.ro credem ca marketingul afiliat este un canal ce poate genera valoare pentru aproape orice business de online, ne-am propus sa punem umarul la educarea pietei de afiliere din Romania prin oferirea celui mai complex curs de Affiliate Management.

Ce ofera cursul de Affiliate Management?

Destinat profesionistilor din industria de marketing online, ownerilor de business dar si celor aflati la inceput de cariera in online, cursul ofera setup-ul, mecanismele, rapoartele, actiunile si know-how-ul care aduc profit si eficienta oricarui business online care-si doreste sa faca performanta la un nivel sustenabil al costurilor folosind marketing-ul afiliat.

Cursul are la baza elemente esentiale, pragmatice si este orientat pe rezultate masurabile pentru a dezvolta capacitatea cursantilor de a pune in aplicare cele studiate inca din prima zi.

Esti dornic sa participi la cursul de Affiliate Management? Iti promit ca nu te vei plictisi. Te poti inscrie aici.

Adrian Horvat

Author Adrian Horvat

Adrian Horvat este specialist in performance marketing si a facut parte din cea mai mare retea de marketing afiliat din Romania, 2Performant (2Parale), unde a gestionat programele de afiliere pentru branduri precum: Elefant, Avon, Vodafone, Vola, Orange, Provident, Answear, Zoot, Telekom si Libris. Ariile de expertiza sunt focusate pe definirea unei strategii de afiliere, managementul programului de afiliere si managementul portofoliului de afiliati. In prezent ocupa pozitia de Performance Marketing Specialist in cadrul vola.ro si este responsabil de succesul unuia din cele mai complexe programe de afiliere.

More posts by Adrian Horvat